Alla inlägg under september 2012

Av Emelie Garman - 20 september 2012 13:24

I dag har jag testat hur de fungerar att åka tåg med hjälp av ledsagning och kan inte säga annat än att jag är riktigt nöjd. Jag åkte från Trollhättans station till Göteborg central sedan vidare till Eriksbergstorget, när jag kom till stationen i Trollhättan mötes jag upp av en taxichaufför på en speciell mötesplats för ledsagninghjälp han hjälpte mig till perrongen och sedan in på tåget när vi anlände till Göteborg mötes jag även där upp av en ledsagare som hjälpte mig till bussen som skulle ta mig vidare till Eriksbergstorget och allt detta tog bara en timme. Blir så glad när detta fungerar och jag hoppas att genom detta stöd kommer fler våga åka kollektivt och detta är inte bara till för personer med funktionsnedsättningar utan kan utnyttjas av alla!

Av Emelie Garman - 6 september 2012 12:43

I Lördags hade jag och några tjej kompisar planerat att gå ut men vi hade inte bestämt oss för var vi skulle gå. När vi var nere på stan bestämde vi oss för att gå till Swania. Jag minns från när jag var där en annan gång att det var väldigt mycket trappor och den gången fick jag inte hjälp av vakterna för dem står alltid innanför entren och ser inte vilka som kommer. Jag tycker inte om när mina kompisar ska hjälpa mig in när det är så mycket trapper och fulla människor som inte förstår hur man beter sig i kön så när jag väl kom in sa jag till en av vakterna att någon utav er borde stå där ut i fall det kommer någon som behöver ha häjlp men också för att se till så att det inte blir massa bråk i kön, det tycker jag är en självklarhet!!

Vakten svara mej jätte otrevligt med att "ja du kunde ju har ringt" och visst det kanske jag hade kunnat men för det första så bestämdes det jätte fort att vi skulle gå dit och för det andra så handlar det inte bara om att jag beövde hjälp utan jag annser också att dem borde stå där ute av många olika säkerhetskäl.

dagen efter så ringde jag till Swania Hotel för att berätta om händelsen dem sa att till mig att eftersom inte dem höll i evenemanget utan yunkyard så är det dem jag ska ringa. Jag sökte efter evenemanget på googel och hittade det men jag hittar inget nummer.

Så om nu denne vakt vill att jag ska ringa innan så tycker jag att dem får vara tydliga med vart man ska ringa kl 1 på natten!!

Samtidigt så tycker jag inte man ska behöva ringa rullstol eller ej så ska du kunna göra spontana saker!

Ovido - Quiz & Flashcards