Alla inlägg under november 2012

Av Emelie Garman - 14 november 2012 10:05

Jag var i Göteborg måndag och tisadag denna vecka, jag tog mig till centralstationen med tåg vilket jag tycker fungerar hur bra som helst med hjälp av ledsagning men när du sedan ska ta dig vidare med spårvagn blir det genast svårare. Jag skulle åka från centralen till svenska mässan och jag fick hjälp av ledsagaren att ta mig till platsen där spårvagnen skulle komma, enligt tidtabellern anbassad spårvgn med ramp vilket var jätte bra om den fungerar vilket den inte gjorde men jag lyckades ta med på med lite hjälp och det fanns en speciell plats för rullstolen. 

När jag sedan skulle ta mig tillbaka till centralen på tisdag eftermiddag var jag tvungen att åka en spårvagn som inte var anbassad för att hinna med tåget som tur var åkte jag tillsamans med en arbetskamrat annars hade det aldrig gått när vi väl sitter på spårvagn sitter jag i rullstolen precis som gången innan men då ropar chauffören " hon i rulstol kan inte sitta i rulllstolen under färden"  för det första tycker jag inte de är okej att skrika ut på det sättet han gjorde utan jag tycker att han borde kommit bak till mig och sagt de och sen erbjudit mig hjälp.


Om jag i forsättningen ska åka kollektivt måste jag veta att det alltid fungerar och som det är i dag kan jag inte ta mig runt med spårvagn i Göteborg själv.. 

jag tycker det är det är jätte viktigt hur man blir bemött av chaffören. Om man känner sig trygg med dem och man kan lita på deras hjälp då ser jag inga problem med att åka spårvagn.


Ovido - Quiz & Flashcards