Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Emelie Garman - 7 augusti 2012 09:28

Jag tänkte på de ja skrev i går om hur man lätt blir beroende av andra människor när man har en funktionsnedsättning därför att samhället inte är tillgängligt. I går kväll så ville jag gå och hyra film men eftersom att jag var själv så kunde ja inte det då stället som jag hyr film på inte går att ta sig in på, dem har en ramp men den är så brant att de är omöjligt att köra upp där utan att välta. De är säkert så att dem inte har tillstånd att göra rampen längre då det antagligen kan ses som ett hinder för te x synskadade men ja tror att det är något som egntligen inte skulle vara ett problem att lösa. Det kan tyckas att ja bara gnäller men jag tycker de är så tråkigt när man som ja och många andra som ha e svårt att röra sig ändå vill va så självständig så möjligt hela tiden hindras. Ett annat exempel är att de går inte att gå och köpa en pizza själv om du känner dej sugen på de en söndag kväll därför att de finns ingenstans där du kan ta dig in själv därför de är trapper på varenda ställe i Trollhättan något man som icke rullstolsbunden säkert aldrig tänkt på, de är något man alltid tar för givet. De jag tycker är tråkigt med att sitta i rullstol är att du alltid måste planera såna här saker som andra människor kan göra utan att tänka som de här med att gå och sola, hyra film, köpa en pizza eller va de nu kan vara de ja vill få fram med detta är att man blir mer beroende av andra människor en va man egntligen är och detta gör allafall att jag själv blir mer medveten om mitt funktionshinder!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards